2015. január 29., csütörtök

NoCarb Noodle teszt, avagy: Bolognai spagetti szénhidrátmentes tésztával

Kinek az édesség utáni vágy, kinek a tésztafélék hiánya nehezíti meg a fogyókúrás életmódot... Nos, jómagam az utóbbiak táborát erősítem. Valljuk be, szenvedélyesen szeretem a tésztás ételeket (legyen az spagetti, lasagna, pizza, vagy bármilyen más tésztakülönlegesség). 

Többféle alternatív tésztahelyettesítőről hallottam már (pl. a cukkinit sokan dicsérik); azonban a minap egy paleolit boltban a NoCarb Noodle nevű szénhidrátmentes tésztára bukkantam. Úgy gondoltam, adok egy esélyt ennek - az egyébként első ránézésre nem túl bizalomgerjesztő - köretnek. Az eladó hölgy javaslatára valamilyen "jó húsos, szaftos" ételt választottam; így bolognai spagettivel teszteltem az "Angyalhaj" névre keresztelt szénhidrát- és kalóriamentes tésztát.


Hozzávalók (4 adaghoz):

  • 40 dkg darált hús (sertés comb)
  • Maggi Bolognai spagetti alap (idő hiányában a saját szósz helyett ezúttal a zacskós alap mellett döntöttem)
  • 2 zacskó (2 x 250 g) NoCarb Noodle Angyalhaj tészta
  • Olaj
  • Reszelt sajt
  • (Tejföl)

Elkészítés:

Kevés olajon pirítsuk meg a darált húst, s közben hintsünk rá néhány csipet sót. Ezt követően adjunk hozzá bő 3 dl hideg vizet és öntsük bele a bolognai spagetti alapot. Keverjük jól össze, majd főzzük forrástól számított 10 percig.

Amíg a szósz fő, készítsük el a NoCarb Noodle szénhidrátmentes tésztát a csomagoláson olvasható útmutató szerint. Öntsük le a vizet a tésztáról, helyezzük egy tésztaszűrőbe és néhány percig bő folyó vízzel öblítsük le. A zacskóban található víznek egy jellegzetes szaga van, amely nem befolyásolja a tészta ízét. A legjobb ízhatás elérése céljából öblítés után dobjuk bele fövő vízbe 1-2 percre majd szűrjük le és papírtörlővel itassuk le a vizet róla. (A paleolit bolti eladó elmondása szerint a tészta maga már kész; további főzést nem igényel. Csak azért kell 1-2 percre forrásban lévő vízbe tenni, hogy átmelegedjen.)

Amikor a szósz elkészült és a tésztát is előkészítettük, alaposan keverjük össze őket. (Mivel a tészta sótlan, és utólag kicsit megsóztam az összekevert bolognai tésztát.) Tálaláskor szórjunk rá reszelt sajtot. (Megjegyzés: Valamilyen furcsa gyerekkori szokásból kifolyólag én tejfölt is szoktam a spagettire tenni. :) Ezúttal is tettem a tésztára tálaláskor; s véleményem szerint kifejezetten feldobta ezt a tésztát azáltal, hogy még szószosabbá tette.)

Szénhidrát-tartalom:

100 g-ra vonatkozóan: 
0,59 g (NoCarb Noodle) + 58,1 g (Bolognai alap) + 0 g (olaj) + 0 g (hús) = 58,1 g

1 adagra vonatkozóan: 
0,74 g (fél zacskó tészta) + 8,7 g (negyed bolognai alap) + 0 g (olaj) + 0 g (hús) = 9,44 g

A szénhidrát-tartalom saját bolognai szósz elkészítésével tovább csökkenthető.

Saját tapasztalatok a tésztát illetően


A képen látható szóróanyagot a paleolit boltban kaptam. A szórólap, a tészta csomagolása, illetve annak weboldala alapján kicsit utánajártam, hogy hogyan is lehet egy "tészta" ennyire alacsony szénhirdát-tartalmú. Nos a liszt, amelyből a NoCarb Noodle készül, legfontosabb alkotóeleme egy bizonyos glükomannán, amely a konjac nevű a növény vízben oldódó élelmi rostjai... (A gyártó weboldalán további részletek olvashatók a tészta alapanyagát illetően.)
Mezei háziasszonyként én az alábbiakat tapasztaltam a tésztával kapcsolatban:
  • Teljesen íztelen; átveszi a szósz ízét.
  • Teljesen szagtalan (alapos öblítés után).
  • A már-már áttetszően fehér kinézete számomra eléggé rendellenes volt; ezért én mindenképpen valami sűrű szószos étel mellé ajánlanám, amibe maradéktalanul bele lehet keverni.
  • Mivel ez a tészta sokkal inkább hasonlít a cérnametélthez mintsem a spagetti tésztához, az egész étel megjelenése egy kicsit más volt. A spagettitészta "merevségéhez" képest ezek a tésztaszálak olyan kis "izgágának" tűntek.
  • A gyártó által megfogalmazott "olaszosan al dente" állag valóban érezhető. Amikor túlzottan a tésztára koncentráltam, mintha kicsit rágósnak tűnt volna (nem volt az, csak a hagyományos tésztákhoz képest kicsit "másabb élményt" nyújt az állaga). Amikor nem a tésztát elemezgettem a fejemben evés közben; akkor semmi kirívót nem tapasztaltam; élveztem a bolognai spagetti ízvilágát.
  • Az étkezést követően (egy normál adag) azt éreztem, hogy jól laktam, nem vagyok éhes, és ugyanakkor nem vagyok "eltelítődve". 


Összességében: 

Összegezve a tapasztalataimat, úgy gondolom, hogy ez a szénhidrátmentes tészta tökéletesen alkalmas arra, hogy egy kicsit megbontsa a sokszor unottnak érezhető tojásos, sült húsos, salátás étkezések monotóniáját. Nekem azonban, aki a tésztás ételeket a tészta sajátosságai miatt kedveli, ez csak egy "középkategóriás" utánzat. Úgyhogy - nem mondom, hogy örökre elfelejtem, de - rendszert biztos, hogy nem csinálok belőle. :)

Kellemes időtöltést, jó étvágyat kívánok! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése