2015. május 18., hétfő

"Atkins édesség" #18 - Étcsokoládés bonbon (natúr és kókuszkrémmel töltött)

E bonbon ötlete akkor merült fel bennem, mikor a korábban bemutatott trüffel golyót kóstolgattam... Gondoltam, ha golyóként működik, miért ne lehetne belőle formázott bonbon-okat készíteni?! S ha már lúd, akkor ugye legyen kövér - ezért nem csak natúr csokoládés bonbon-t készítettem, hanem néhány kókuszkrémmel töltött változatot is. Azt hiszem, a képek magukért beszélnek - és épp olyan finomat lettek ezek a kis formázott csokifalatkák, mint amilyen mutatósak is! :) (Mind a töltött, mind a töltetlen bonbon-ok szénhidrát-tartama csupán kb. 4 g / db.)


Hozzávalók:


Csokoládéhoz:

  • 1 vaníliarúd
  • 1,5 dl 20%-os főzőtejszín
  • 200 g magas kakaótartalmú (min. 70%-os), hozzáadott cukrot nem tartalmazó étcsokoládé
  • 30 g vaj


Kókuszkrémes töltelékhez:

  • 5 evőkanál 20%-os főzőtejszín
  • 1 evőkanál eritritol
  • 5 evőkanál kókuszreszelék
  • 10 g vaj


Elkészítés:


A csokoládé elkészítéséhez ezúttal is Stahl Judit trüffel golyó receptjét használtam.

Először a vaníliarúdból kaparjuk ki a kis fekete szemcséket. Egy kisebb lábasba öntsük bele a tejszínt, és adjuk hozzá a vaníliaszemeket a kikapart vaníliarúddal együtt. Forraljuk fel, majd a tűzről levéve hagyjuk állni min. fél órán át, hogy a vanília jól átjárja a tejszínt.

Gőz fölött olvasszuk meg a darabkákra tört csokoládét, majd a tűzről levéve keverjük hozzá a vajat. Szűrőn át öntsük a vajas csokoládéhoz a tejszínt (a vaníliarudat dobjuk ki).

A bonbon-okhoz szükségünk lesz egy kifejezetten arra alkalmas bonbon formába, vagy szilikonos jégkocka készítőre, vagy üres (pl. konyakmeggyes) bolti bonbon műanyag tartójára.

Töltetlen bonbon:

Egyszerűen csak öntsük a csokikrémet a kívánt a formába, majd hűtőben hagyjuk megdermedni.

A töltetlen bonbon-okhoz én szilikonos jégkocka készítőt használtam. Könnyen ki lehetett nyomni a formából a csokikat.

Töltött bonbon:

A csokimasszával vékonyan kenjük ki a (lehetőleg nagyobb méretű) formákat úgy, hogy az oldalukat is bevonjuk. (Én egy régi konyakmeggyes bonbon műanyag tartóját használtam.) Hűtőben hagyjuk állni, amíg elkészítjük a kókuszos tölteléket.

A töltelékhez gőz fölött főzzük össze a tejszínt az eritritollal, majd keverjük bele a kókuszreszeléket. A tűzről levéve adjuk hozzá a vajat is.

A már előkészített csoki burkokat töltsük meg azok háromnegyedéig ezzel a kókuszos krémmel, majd vonjuk be a tetejüket csokival. Hűtőben hagyjuk megdermedni.

Kellemes időtöltést, jó étvágyat kívánok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése